اعلام ضرورت حضور نماینده سازمان هواپیمایی در خراسان رضوی به دادستان کل کشور پلمب ۶ مرکز خدمات طب سنتی در مشهد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها به روایت سازمان هواشناسی کشور مدیریت شایسته با تکیه بر دانشگاه پاکبان‌ها در مشهد اسکورت می‌شوند ثبت‌نام ۵ هزار و ۲۸۱ موکب ایرانی برای اربعین ۱۴۰۳ انتقال دانشجویان آزاد کدام رشته‌ها به پردیس خودگردان دانشگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است؟ تاکنون پشه آئدس در مشهد و خراسان‌رضوی شناسایی نشده است | ۳ نفر مبتلای به تب دنگی در خراسان‌رضوی، مسافر بودند سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود؟ مراقبت از کودکان، سالمندان و مادران باردار در زمان سفر‌های تابستانی مورد تأکید است توصیه‌های اورژانس مشهد برای روز‌های گرم پیش رو | تأخیر در درمان گرمازدگی می‌تواند منجر به مرگ شود پوشش جدید بیمه‌ای برای ۷ داروی ضدسرطان تدابیر طب ایرانی در کنترل پرفشاری خون نحوه شکایت اولیا از لباس فرم مدارس اعلام شد زلزله خراسان جنوبی را لرزاند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعترافات پدری که پسرش را با کلت به قتل رساند بوق زدن نامتعارف و جریمه یک میلیون تومانی ۱۷۲ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته| هر روز متوسط ۲۵ عملیات!
سرخط خبرها

توصیه‌های اورژانس مشهد برای روز‌های گرم پیش رو | تأخیر در درمان گرمازدگی می‌تواند منجر به مرگ شود

  • کد خبر: ۲۴۰۱۳۴
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
توصیه‌های اورژانس مشهد برای روز‌های گرم پیش رو | تأخیر در درمان گرمازدگی می‌تواند منجر به مرگ شود
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرمازدگی شیوع کمی دارد و قابل درمان است، اما در صورتی که درمان آن به تعویق بیفتد، می‌تواند خطرآفرین باشد و منجر به مرگ شود.

علی یزدانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص آمار عملیات‌های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل مشهد و ۱۶ شهرستان تابعه از ۱۶ تا ۲۳ تیرماه اظهار کرد: در این مدت، ۳۰ هزار و ۴۴۲ تماس با اورژانس گرفته شد.

وی افزود: همچنین در طی این تماس‌ها، ۶۶۵۵ مورد مشاوره انجام شد و ۱۷۱۹ مورد از تماس‌ها نیز مزاحمتی بودند. در این مدت، ۸۰۹۸ مأموریت انجام شده که ۱۲۵۷ مورد تصادف بوده است.

یزدانی با اشاره به روزهای گرم پیش رو در مشهد و استان، توصیه‌هایی را مطرح و عنوان کرد: کودکان و سالمندان بیش از گروه‌های سنی دیگر در معرض خطر گرمازدگی هستند. گرمازدگی زمانی ظاهر می‌شود که فرد، زمان زیادی را در معرض نور آفتاب یا دمای بالا قرار می‌گیرد و شدت آن بسته به میزان فعالیت بدنی، رطوبت از‌دست‌رفته و طول زمان قرارگرفتن در معرض گرما، از خفیف تا بسیار شدید متغیر است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هرچند گرمازدگی شیوع کمی دارد و قابل‌درمان است؛ در صورتی که درمان آن به تعویق بیفتد، می‌تواند خطرآفرین باشد و منجر به مرگ شود.

وی ادامه داد: کودکان، افراد مسن، زنان باردار، افراد با سابقه بیماری قلبی، بیماری انسدادی مزمن ریه، دیابت، کم‌آبی، چاقی و افراد با محدودیت حرکتی در خطر بالای ابتلا به اختلالات ناشی از گرمازدگی قرار دارند.

یزدانی تصریح کرد: درجه حرارت بدن بیمارانی که دچار گرمازدگی می‌شوند، به علت مختل‌شدن مکانیسم تعریق و ازدست‌دادن مقدار فراوان آب بدن، به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و در صورت عدم درمان، سطح هوشیاری فرد کاهش یافته و در مواردی، منجر به فوت فرد می‌شود. در صورتی که با فرد گرمازده روبه‌رو شدید، در اولین اقدام بیمار را از محیط گرم خارج کنید و سپس با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: خارج‌کردن لباس بیمار، خنک‌کردن محیط با کولر نه در حدی که بیمار شروع به لرزیدن کند، پوشاندن بیمار با ملحفه مرطوب و به پهلو خواباندن بیمارانی که تهوع داشته یا بیهوش هستند ازجمله اقدامات دیگری است که تاثیر بسزایی در درمان اولیه گرمازدگی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: کلیه شهروندان علاوه بر آشنایی با علائم این بیماری نظیر تعریق شدید، خستگی، قرمزی پوست، گرگرفتگی یا اسپاسم عضلات به همراه درد، سردرد یا سرگیجه خفیف و حالت تهوع، هرچه‌سریع‌تر اقدامات اولیه را در مواجهه با فرد دچار گرمازدگی آغاز کرده و با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->